Betraktelse #3

Idag tänkte jag bjuda på en liten historia från jobbet. Det har visserligen inte så mycket med ÖIS att göra, men det är ändå fotbollsrelaterat. Eller vad man ska kalla det...

En av stjärnorna på sporten mailade en text till mig för publicering. Den handlade om en spelare och i beskrivningen av spelaren hade han, utan att skämmas, använt sig av ordet "Supertalang". Och här snackar vi om en spelare i en klubb i division 1 norra. Eller som en kollega uttryckte saken: "De spelar ju för fan i division sist!"

Den största stjärnan på sporten lyckades förresten få in "När jag jobbade på Aftonbladet..." i en konversation med en annan av kollegorna. Det kändes nästan lika vidrigt som när fjortistjejer som varit två veckor i Florida börjar varannan mening med "När jag var i USA..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0